۳۰۰ دانشجوی معترض در نیویورک بازداشت شدند حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با سه بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید
سرخط خبرها

علی لاریجانی: اتفاقات اخیر در ایران بزرگ‌نمایی شد| دنبال علاج درد باشیم

  • کد خبر: ۱۴۶۱۲۹
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
علی لاریجانی: اتفاقات اخیر در ایران بزرگ‌نمایی شد| دنبال علاج درد باشیم
علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: البته نواقصی هم داریم، ولی این خاکپاشی جدی است که در حوادث اخیر هم وجود داشت و آن را بزرگ کردند. بودریار (فیلسوف) می‌گوید در دنیای امروز حقیقت جابجا شده و منطبق با واقعیت بیرونی نیست بلکه آن چیزی است که رسانه‌ها روایت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی لاریجانی در دیدار با جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان خارج از کشور دانشگاه صنعتی شریف با آن‌ها گفتگو کرد. در این جلسه دانشجویان ضمن بیان صریح مسائله و دیدگاه‌های خود، به پرسش و پاسخ پیرامون مسائل کشور پرداختند.

براساس گزارش جماران، گزیده سخنان علی لاریجانی در دیدار اینترنتی با دانشجویان شریف به شرح ذیل است: 

  • استراتژی سردار سلیمانی و دکتر ظریف، دو بال یک سیاست‌گذاری بودند.
  • دستگاه دیپلماسی کشور باید موانع توسعه به‌صورت منسجم‌تری علاج کند.
  • باید برای دو دهه اولویت اول کشور مسئله‌ی توسعه اقتصادی باشد.
  • در مسئله‌ی توسعه و پیشرفت باید اهداف واقعی باشد.
  • زمانی توسعه رقم میخورد که ارتباط صنعت و دانشگاه رقم بخورد.
  • مشکلات در کشور را می‌توان با دیدگاه‌های گوناگون نگاه کرد. علاج، جدی‌ترین و واقعی‌ترین راه حل یک مشکل در کشور است.
  • دوران حل مشکلات به‌صورت مقطعی و مسکن‌وار در کشور به پایان رسیده است.
  • هم در بودجه و هم در اجرا و هم در سیاست‌گذاری باید تک محور عمل کنیم.
  • اینطور نباید باشد که مجموعه‌ای از اهداف مشخص شود و هر دولت بنا بر عملکرد خودش بخشی از تحقق اهداف را به عنوان دستاورد مطرح کند.
  • مسئله‌ی اصلی کشور باید توسعه اقتصادی باشد.
  • بعضی از مسائل کشور واقعیت‌سازی می‌شود و اگر با نگاه دقیقی به آن‌ها پرداخته شود متوجه خواهیم شد که حقیقت ندارند.

براساس گزارش ایسنا، علی لاریجانی صبح امروز ۲۸ دی در دیدار اینترنتی با دانشجویان خارج از کشور دانشگاه صنعتی شریف با بیان این‌که «در کشور ما انسان‌های جهاندیده مثل بسیاری از نخبگان کم نیستند، اما مهم این است که چقدر به کار گرفته شوند»، اظهار کرد: در این مدت خاکپاشی به صورت انقلاب کم نبوده و فضای مجازی و رسانه‌ها وضعیت را طوری منعکس می‌کنند که انگار فضا در ایران ایستاست.

وی اضافه کرد: البته نواقصی هم داریم، ولی این خاکپاشی جدی است که در حوادث اخیر هم وجود داشت و آن را بزرگ کردند. بودریار (فیلسوف) می‌گوید در دنیای امروز حقیقت جابجا شده و منطبق با واقعیت بیرونی نیست بلکه آن چیزی است که رسانه‌ها روایت می‌کنند.

لاریجانی تاکید کرد: ما باید نسبت به کسب دانش حریص باشیم و در این زمینه با انگیزه کار کنیم. دانشگاه‌ها هم باید در جذب متفکرین با حداکثر توان حرکت کنند که البته در این زمینه یک مقدار سخت‌گیری صورت می‌گیرد در حالی که در جذب اساتید و نخبگان نباید امساک کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد اقتصادی خود گفت: در بحث اقتصادی، دیپلماسی ما باید یک چرخش قوی داشته باشد و اراده‌ها را برای سرمایه‌گذاری بیشتر کند. از طرفی اولویت رشد اقتصادی باید همراه با عدالت اجتماعی باشد که البته عدالت اجتماعی باید درست تعریف شود.

لاریجانی در واکنش به دانشجویی که به نبود برنامه در کشور انتقاد داشت، بیان کرد: شیوه من این است که با مسائل و مشکلات مثبت برخورد کنیم و باید به دنبال علاج درد باشیم. به طور مثال شما گفتید طرح آمایش وجود ندارد در حالی که طرح آمایش تصویب شده است. البته به خوب و بد آن کاری ندارم و شاید نواقصی هم داشته باشد که باید برطرف شود، ولی به هر حال این طرح وجود دارد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین عنوان کرد: شما می‌گویید فرهنگ کو؟ من دغدغه شما را می‌پسندم. ما در زمینه فرهنگی عالمانی مثل شهید مطهری و علامه طباطبایی داریم؛ که باید آن‌ها را دنبال کنیم. ما خودمان باید عناصر فرهنگی باشیم و دغدغه داشته باشیم، اما آیا به این اساتید رجوع کرده‌ایم؟ آیا در موضوع فرهنگ پرسش داشته‌ایم و دنبال پاسخ رفته‌ایم؟

لاریجانی در پایان درباره بوروکراسی کشور اظهار کرد: بوروکراسی کشور ما بیمار است و این از مشکلاتی است که باید حل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->